♫ ♥ ♪ SPEKTRUM = sejati + pengakuan + espiranza + kekuatan + tega + rindu + ukhwah + makhluk ♪ ♥ ♫

Hey guys! Welc0me to my bloggie! Hope k0rang enj0y kat sini! Jangan lupa tinggalkan jejak dan k0men k0rang kat sini ok! Thanx for visit my blog :) Love u all. Muahx ;)

Followers

Friday, February 8, 2013

Jerawat? OH TIDAKKK !

Assalamualaikum ,Selamat Sejahtera and Hello everyone !


Hari ini aku nak bercakap tentang Jerawat .What Jerawat ?Jerawat adalah radang tempat kecil  pada kulit dalam bahasa Melayu (Sumber: Kamus Dwibahasa Oxford Fajar Edisi bagi ketiga) .Jadi ,di sini ,adakah korang dah benar-benar tahu apa itu jerawat atau zits sebenarnya ?

Satu jerawat, zit atau tempat adalah sejenis jerawat, dan salah satu daripada banyak hasil minyak yang berlebihan yang mendapat terperangkap dalam liang roma (Sumber: Wikipedia)

Apakah Jerawat ?
Jerawat adalah gangguan dan keradangan daripada folikel rambut dan kelenjar sebum .Jerawat juga adalah luka-luka yang dihasilkan disebabkan oleh pengeluaran sebum yang berlebihan apabila kelenjar sebum dan folikel rambut adalah radang dan tersumbat. (Source: http://www.acnehome.com/about-acne/pimples-and-acne.html)


Masih keliru?
Nah, jerawat mengandungi nanah tetapi jika ia berlaku dalam jumlah yang banyak ia boleh anggap sebagai jerawat. Jerawat juga datang dalam pelbagai jenis. Yup, soooo banyak jenis jerawat .


Jadi ,sejak kebelakangan ini muka aku mempunyai begitu banyak jerawat yang bersaiz kecil dan besar di dahi dan pipi -.- Oleh sebab itu ,aku mencuba memakai Clean & Clear  active clear speed clearing gel .Itu pun setelah puas aku cari maklumat di blog-2 .




Harganya RM1O/satu .Aku kirim dengan kawan aku dan dia beli kat Watson .Beratnya 10g je .Nice tiub .kecil dan comel .senang di bawa ke mana-2 .Tetapi apa yang aku tidak suka tentang produk ini ,ianya macam tak berhasil menghilangkan jerawat pada muka aku ni :( Produk ni kata bahawa selepas 4 jam jerawat akan berkurang tetapi tidak ada kesan yang berlaku .Macam tu je .Tak berubah langsung malah jerawatnya makin membesar ada la -.- 


Buat masa ni aku nak habiskan dulu produk ni .Kalau tak ada perubahan juga ,aku terpaksa tukar produk Krim Safi Gamat Anti Jerawat pulak .


Sebab sebelum ni aku pernah cuba pakai sekali kawan aku punya .Nampak macam berkesan je .Jerawat ak jadi kering .Muka kawan aku pun dah okay bila pakai produk Krim Safi Gamat Anti Jerawat tu .Alarh .Produk safi ni bukannya mahal sangat pun .Bawah RM10 je .Ramai yang dah guna produk ni .Menjadi lah .Aku ingat nak beli 1 set produk safi gamat ni .Aishmen ..macam banyak je kan duit aku ni .haha .tapi untuk cantik kan ,apa salahnya :D baru bersemangat dan yakin sikit nak berdepan dengan orang :)



Love,
Mira



24/2/2013 - terbukti dengan penggunaan KRIM SAFI GAMAT ANTI JERAWAT amat berkesan untuk meredakan dan menghilangkan jerawat serta tiada kesan-2 sampingan berlaku .semuanya okay :)

No comments:

Post a Comment